ANNONS
Av Redaktionen, Publicerat för 4 år sedan.
I går stängde förnyelseperioden för årets säsongskort. Totalt förnyade 13 742 sina säsongskort till herrarnas matcher – fler än någonsin tidigare. Samtidigt har nyförsäljningen redan öppnat för damerna och 958 har i skrivande stund säsongskort till Hammarby IP (tidigare svenskt rekord var 503).
– Det är fantastiskt och väldigt typiskt Bajen, säger biljettansvariga Josefine Gasslander.
När förnyelseperioden stängde vid 17.00 igår hade 13 742 säsongskort förnyats till herrarnas matcher på Tele2 Arena. 2020 förnyade 13 709 sina säsongskort – och då slutade det med att vi för första gången slog i taket och sålde slut alla 16 000.
– Vi är så klart otroligt nöjda med kampanjen hittills. Det är ett exempel på hur vi kan samarbeta med supportrarna och när Hammarby jobbar som en enhet är vi oslagbara, säger Josefine Gasslander.
Till damernas säsong på Hammarby IP har 958 säsongskort sålts. Nyförsäljningen var redan öppen men säsongskorten från 2020 var reserverade in i det sista och det innebär att några få attraktiva platser som inte förnyades kommer att komma ut till försäljning.
– Ja, vi har ju sålt slut på de flesta sektionerna på Hammarby IP men det finns några platser som inte blev förnyade på de populäraste sektionerna som släpps upp den 9 mars klockan 10.00.
Vad händer nu?
– Vi har platsbytardagarna först så att de som köpt sina säsongsplåtar kan flytta om de vill. Sedan ger vi oss på herrarnas kö den 9 mars. Då inleder vi med att kontakta de som står i säsongskortskön i turordning för att erbjuda dem säsongskort. Vi har i nuläget 743 individer i kön som tillsammans köar för 1 094 kort. När det är avklarat öppnas försäljningen helt och vem som helst kan gå in och köpa. Vi återkommer när det närmar sig med exakt datum och tid.
Vad är målsättningen?
– I ett normalt läge så är vår klara ambition och målsättning att fortsatt vara 16 000 säsongskortsinnehavare på herrsidan och samtidigt närma oss taket på 1 600 säsongskort för damerna, men det är klart att läget i och med pandemin är speciellt. Därför har vi varit försiktiga i budgetarbetet som likt förra året bygger på olika typer av scenarios gällande främst publikfrågan. Ett politikersvar, men i den takt vi sålt säsongskort fram till nu så verkar allt tyda på att det skulle vara fullt möjligt med 16 000 sålda säsongskort för herrarna och en bit över 1 000 säsongskort för damerna 2021 – det är lika enastående som det är självklart för just Hammarby.
Vad tror du att det här beror på?
– En blandning av en massa saker. Vi har varit ute i god tid med planeringen. Trots ovissheten ifjol satte vi igång tidigt och planerade säsongskortskampanjer utifrån flera olika scenarier. Vi har jobbat hårt internt och även haft en nära dialog och flera möten med en grupp engagerade och kompetenta supportrar som kommit med idéer, gett feedback på våra tankar och tillsammans kunnat jobba för att förankra kampanjen. Sedan kanske det finns en psykologisk effekt när människor längtat ihjäl sig och dels känner hopp om att det kommer att bli publik i år trots allt men samtidigt känner en oro att missa de tillfällena om man inte har kortet. Men den största förklaringen är så klart att vi är Hammarby. Är det något man lärt sig av att jobba med säsongskort och biljetter här så är det väl att man ska sluta bli överraskad. Engagemanget, stödet och kärleken vet faktiskt inga gränser. Det låter som en klyscha men så är det.
Publicerades för 1 år sedan
Publicerades för 1 år sedan
Publicerades för 1 år sedan
Publicerades för 1 år sedan
Publicerades för 1 år sedan
Comments