toggle menu

Gröne Jägaren tar över försäljningen på "Kanalplan"

Av Redaktionen, Publicerat för 4 år sedan.

Nu står det klart att Gröne Jägaren kommer att ta över försäljningsverksamheten på Kanalplan de kommande två säsongerna, med möjlighet till ett längre samarbete. Det innebär att det nu är Gröne Jägaren som driver Astas Café i Gula Villan, kiosken i huvudläktaren samt all annan försäljning av mat och dryck på anläggningen. – Nu har de precis flyttat in, men inför 2022 ska vi se till att göra något riktigt bra tillsammans som jag hoppas våra besökare verkligen kommer uppskatta, säger Markus Nilsson, vice vd i Hammarby Fotboll.

 

Gröne Jägaren har redan hunnit bekanta sig med publiken på “Kanalplan”, då de hoppat in under perioden det varit begränsat antal åskådare vid damlagets hemmamatcher och sedan fortsatt efter att restriktionerna släppt. Men nu är det alltså klart att Gröne Jägaren med personal blir ett permanent inslag i matchupplevelsen på Hammarby IP. Det innebär försäljning av mat och dryck i samband med damlagets och HTTF:s matcher, men även öppethållande av Astas Café i veckorna när ungdomslagen tränar. Redan nu hålls det öppet på vardagskvällar och helger när det är verksamhet på “Kanalplan”.

 

– Vi tycker det känns superkul att Gröne Jägaren kommer in och styr upp försäljningsverksamheten på “Kanalplan”, det har varit ett tydligt prioriterat område för oss framåt. Nu har de precis flyttat in i lokalerna men inför säsongen 2022 ska vi se till att göra något riktigt bra tillsammans som jag hoppas våra besökare verkligen kommer uppskatta. Att Gröne Jägaren dessutom är en mångårig samarbetspartner till Hammarby Fotboll gör det hela ännu roligare. säger Markus Nilsson, vice vd i Hammarby Fotboll.

 

Hammarby Fotbolls och Gröne Jägarens ambition är att tillsammans skapa den bästa mat- och dryckesupplevelsen i OBOS Damallsvenskan, där god service och ett uppskattat utbud ska ligga i fokus. Inför säsongen 2022 kommer klubben tillsammans med Gröne Jägaren att bjuda in supportrar för att tycka till om vilket utbud som efterfrågas.

 

 

Foto: Sthlmbird

ANNONSER

Comments

comments

ANNONS