ANNONS
Av Redaktionen, Publicerat för 3 år sedan.
Nyligen hölls galan Swedish Content Awards. IK Stockholm och Diggin Larry tog där hem guld i kategorin Sport & Hälsa, för kampanjen ”Tillsammans är vi Hammarby”. Målet att sälja slut på alla 16 000 herrsäsongskort uppfylldes och så här löd juryns motivering: “Vi påminns om hur viktigt det är med mänskliga relationer och verkliga upplevelser efter två år av hemmasittande. Bidraget kommunicerar framgångsrikt en varm gemenskap och får även våra hjärtan att glöda i grönt.”
För Hammarby Fotboll tog IK Stockholm inför säsongen 2022 fram ett kommunikationskoncept med syfte att sälja flest säsongskort i Sverige. Tillsammans med Diggin Larry producerade man filmer och SoMe-enheter, som med både organisk och köpt media nådde målet. Kampanjen som producerades utgick ifrån att “Tillsammans är vi Hammarby” och att det är när vi får ses som Hammarby verkligen existerar. Det är publiken som är Hammarby. Det är när vi är tillsammans som Hammarby blir till.
Publicerades för 1 år sedan
Publicerades för 1 år sedan
Publicerades för 1 år sedan
Publicerades för 1 år sedan
Publicerades för 1 år sedan
Comments